Questions & Answers

Fick några frågor som jag tänkte svara på. Har skrivit svar under kommentarerna också, men kan ju vara fler som undrar samma sak! Frågan om stipendiefonder gäller det inlägget jag skrev för ett tag som om olika stipendiefonder. Om det är några nya läsare som är intresserade av att kolla på det (där finns fler fonder samt deras ändamål) så hittar ni det inlägget genom att klicka HÄR.
 
Vad häftigt med en så stor skola och en sånt stort utbud av "classes". Vad surt att du blev sophmore.. Men får du ändå ta graduation som senior och gå på prom som senior och så? För de som är seniors då när du är där är ett år yngre än dej? Eller lika gamla? P.S Jättefin blogg!!!:)            
Finns både fördelar och nackdelar med en stor skola, men jag kommer ju definitivt få uppleva riktig school spirit! Jag kommer få gå på prom och ta graduation med dom som är seniorer, och förhoppningsvis får jag även vara med seniors på tävlingar och pep rallys och sånt. Ska kolla det med skolan när jag kommer dit! Seniorerna nästa år kommer vara födda hösten 95 och våren 96, så det är ju både och eftersom jag också är född hösten 95 :) Tack så jättemycket!! :D
 
Hej!
Jag undrar samma som Jessica, om det finns möjlighet att få adresser och kanske mer info till de tre första stipendierna. Har letat runt men hittar inte mycket info om dem förutom från dig.
Vore väldigt tacksam om jag kunde få hjälp.
Mvh Anton
Klart du kan få mer information! Har tyvärr inte jättemycket, men det kanske hjälper dig lite! Tänkte att det var bäst att jag tog upp det i inlägg också, ifall det var fler som undrade.
 
Ingeborg och Oscar Melins Stiftelse
Vem kan söka: Enskilda personer bosatta i Sverige
Ansökan: Senast 31 oktober. Egen skriftligt utformad och underskriven ansökan med lämpliga bilagor.
Adress:
Melins Fastighetsförvaltnings AB
Box 206
70 144 Örebro
 

Per och Helen Dreijers stiftelse för allmännyttiga ändamål
Vem kan söka: Enskilda och juridiska personer i Sverige
Ansökan: När som helst under året. Egen skriftligt utformad och underskriven ansökan med lämpliga bilagor. Stiftelsen kan enbart kontaktas och ansökas via post.
Adress:
Box 6050
18 106 Lidingö

 

Stiftelsen syskonen Märta Norling och Henrik Nilssons fond för utbildning och fostran samt behövande
Vem kan söka: Organisationer och enskilda personer i hela Sverige kans öka. Ideella hjälporganisationer prioriteras.
Ansökan: Skall insändas via email under följande perioder: 10-01 till 10-31 och under tiden 04-01 till 04-30.
Adress:
Box 51
74 521 Enköping
Epost: [email protected]

 

Hoppas ni fick svar på era frågor! Fortsätt att fråga om det är något ni undrar över!


Kommentarer
Postat av: Anton

Hej!

Tack för svaret! Tyvärr så försökte jag ta kontakt med Ingeborg och Oscar Melins stiftelse, men fick ett brev tillbaka från posten att adressen inte existerade och att ingen eftersändning fanns. Frågade dig eftersom jag tänkte att du kanske hade en annan adress. Men tack ändå! Ville bara informera om det är fler som försöker få kontakt med dem. Om nån lyckas vore jag tacksam för info om detta.

//Anton

Svar: Det var sjukt konstigt, jag fick inget sånt brev. Och eftersom stiftelsen fanns på globalgrant borde det ju vara en seriös fond. Men hoppas du lyckas få något annat stipendie då i alla fall!
Sara Tyngel

2013-05-27 @ 21:25:21
Postat av: Linnéa

Hej, tack för tipsen! Synd att inte första fungerade, tänkte precis söka dit.

Om du har blivit upptaderad på några nya stiftelser som är bra och skulle fungera för en collegeansökare skulle det vara toppen, du har min mailadress!


/Linnéa

Svar: Jag har faktiskt inte kollat på några fonder alls sen i höstas eftersom jag sedan visste att jag inte skulle behövas söka några, men kolla globalgrant så finns det säkert några där! :)
Sara Tyngel

2013-06-04 @ 11:40:20
Postat av: Caroline

Hej! Det här är ju ett väldigt gammalt inlägg så du kanske inte kommer se den här kommentaren men jag chansar!

Jag ska söka Märta Norling och Henrik Nilssons stipendie men lyckas inte få tag på dem via mail(det står att mailen inte kommer fram) så därför undrar jag om du vet hur ansökan ska vara utformad?

Svar: Hej! Haha kul att du letar runt såhär långt bak i arkivet! Sökte tyvärr aldrig det stipendiet så vet inte hur man ska ta kontakt med dom. Se om du kan hitta något via google annars vet jag tyvärr inte hur du kan göra!
Sara Tyngel

2015-09-08 @ 11:29:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0