Michigan Detroit Macomb

Både antalet sidvisningar och unika besökare sköt iväg igår, sjukt kul att se och jag hoppas flera av er stannar! Följ gärna på bloglovin för att enklare ser när jag har uppdaterat, bara tryck på knappen i menyn! 
 
Jag gissar att flera av er är nyfikna på att höra om skolan, men jag tänkte faktiskt vänta lite med det inlägget. Min värdmamma skulle ringa skolan idag och kolla upp lite saker, men kan förhoppningsvis få upp det inlägget imorgon! Har en hel del USA inlägg på gång nu!
 
Detta inlägget tänkte jag i stället ägna åt mitt hem för det kommande året; Macomb utanför Detroit i Michigan. Fast jag tänkte börja i omvänd ordning med det största, staten!
 
 
Michigan är en delstat i norra USA. Staten är uppdelad i två delar som är sammanbundna med en bro. Staten går även under namnet the "Great Lakes State" och är känt för sina sjöar, Michigan ligger nämligen beläget vid 4 av de 5 stora sjöarna. Det finns ca 10 000 000 invånare i staten, alltså typ lika många som i Sverige. Vädret är ungefär det samma som Sveriges, med kalla vintrar och något varmare somrar. Michigan är mest känd för sin fordonsindustri.
 
 
Detroit är Michigans största stad. Staden är centrum för den amerikanska bilindustrin. Det bor 900 000 invånare i Detroit (2007). Staden är även känd som "hockeytown", och deras NHL lag heter Detroit Red Wings. Detroit är känt för att ha ganska hög kriminalitet, så jag är glad att jag ska bo utanför!
 
 
Macomb heter staden där jag kommer tillbringa mitt år. Det ligger 20-30 minuter från Detroit med bil. Staden har nästan 80 000 invånare (2010) vilket är betydligt mer än Bankeryd men samtidigt mindre än Jönköping. Är betydligt lugnare än Detroit när det gäller kriminalitet och liknande, vilket känns väldigt bra! Samtidigt händer det ju en hel del i staden eftersom den är ganska stor. Verkar som en ganska fin stad vad jag har sett med ganska stora hus och sådär!
 
Där har ni lite snabbinfo om stället där jag kommer spendera mitt kommande år, taget från Wikipedia! Har ni några frågor om staden, staten, familjen eller placeringen över lag så är det bara att skicka iväg en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh, det verkar ju helt underbart! :D

2013-05-17 @ 22:14:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0