Our life is what our thoughts make it.

6 timmars jobb idag då, stod i DT1 (DT=Drive Through) och tog beställningar hela passet, galet segt alltså. Men nu är jag ledig enda till måndag v 28 vilket kommer bli riktigt skönt! Ska nämligen till Gullbrannafestivalen nästa vecka, vilket kommer bli grymt! Fjärde året i rad jag är där nu, och tror det kommer bli lika bra i år som tidigare. Jag är astaggad i alla fall!
 
Imorgon blir det däremot Liseberg med ett gäng utbytisar. Det är några av oss som har varit med på båda träffarna i Göteborg plus Agnes från YFU campet som ska dit, och det kommer bli riktigt bra! Ska bli kul att träffa alla en sista gång innan vi åker iväg, tror garanterat att jag kommer ha lite kontakt med en del av dom under året. Sen ska jag sova hos mina kusiner, blir antagligen sista gången jag ser dom innan jag åker så det blir mys! Sen tar jag bussen hem igen på måndagen.
Hur kvällen ser ut vet jag inte riktigt än, men ska börja med att packa inför helgen och sen blir det nog träffa några vänner! Ha det fint!
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Skall också till USA och undra om du har lust att länka varandra bloggar? :)

2013-06-30 @ 17:47:11
URL: http://julialeonaUSA.blogg.se
Postat av: Emma

Hej! Vet du om arbetsgivare tar det positivt eller negativt om man säger att man ska jobba ihop pengar till ett utbytesår? Framstår man som självständig och villig att jobba hårt, eller att man bara vill ha pengar och kommer ändå inte vara kvar på arbetsplatsen så länge? Berättade du för arbetsgivaren direkt att du skulle till USA? :)

Svar: Oj, det var en bra fråga du! Risken finns ju alltså att de tänker att man då inte kommer vara kvar så länge och därför anställer de en inte, men samtidigt så borde de ju då se att man är ambitiös och beredd på att jobba hårt. Jag vet faktiskt inte riktigt hur de tänker! Jag berättade inte att jag skulle iväg till USA förräns jag skulle säga upp mig, och då tog min chef det bara positivt (även om jag sa upp mig haha), så det var inget jag berättade i början :)
Sara Tyngel

2013-07-01 @ 00:54:12
Postat av: Daniela

Hej Hej! Jag är 14 år och har alltid velat åka som utbytesstudent till Usa och det bestämde jag mig förra året och iår ska jag börja åttan så jag har tid på mig att spara ihop pengar. Men jag undrar hur mycket pengar behövde du betala för allt med YFU? och man behöver väl ha med sig fickpengar också? Vill bara veta på ett ungefär hur mycket pengar man måste samla ihop till? :)

Svar: Vad kul att du vill åka som utbytesstudent till USA! Och vad bra att du börjar planera så tidigt, då har du stor chans att få ihop pengarna! Om man lägger ihop allt med organisationsavgift, fickpengar, flygbiljetter och hela köret kommer det hamna runt 100 000kr. Otroligt mycket pengar, jag vet! Det kommer bli samma oavsett vilket organisation du väljer, så det är inget speciellt med YFU. Men det stämmer att du behöver ha fickpengar med dig :) Jag betalar organisationsavgiften själv, sen har mormor och morfar betalat flygbiljetterna och mamma och pappa kommer stå för fickpengar, vilket kommer bli ca 2000kr i månaden. Är några läsare som har efterfrågat ett inlägg med alla specifika kostnader så tänkte att jag skulle försöka fixa det! Hoppas du vill följa mitt år och att det kommer göra dig ännu mer sugen på att åka!
Sara Tyngel

2013-07-01 @ 12:33:00
URL: http://www.kitai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0