Flygbiljetter + Visum

Har som sagt gjort en del USA saker idag, och däribland bokat flygbiljetter och gjort klart det allra sista när det gäller visumansökan!
 
Den 6 augusti klockan 09.10 lämnar jag Sverige! Sen ser min resa ut som följande:
Göteborg - Amsterdam
Amsterdam - Detroit
 
Gör alltså bara ett byte och det är inte på en så särskilt stor flygplats, vilket jag tycker känns väldigt skönt! Klockan 15.50 lokal tid landar jag sedan i Detroit där min värdfamilj väntar! Allt känns riktigt läskigt nu när jag har ett datum att räkna ner till och allt, det blev så sjukt läskigt helt plötsligt. Men samtidigt är jag stört taggad! Bara 56 dagar kvar!
 
Sen har jag som sagt även gjort klart allt som gäller visumansökan. Åkte direkt från resebyrån till pappas jobb där vi först betalade in SEVIS-avgiften och sen även skrev ut en fraktsedel som man skulle klistra på ett C5 kuvert att ta med till ambassaden så att de kan skicka hem visumet efter att det är klart. Nu gäller det bara att få med sig allt till avreselägret och intervjun på ambassaden, som ju ligger på måndag nästa vecka. När visumet är fixat så är allt arbete klart inför USA, då är det bara att tagga inför packning och allt såntdär!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0