Sista informationsbrevet från YFU

Under tiden jag var på GF kom det sista informationsbrevet från YFU på posten. Tycker YFU har varit otroligt duktiga på att skicka ut information såhär innan året och än så länge är jag väldigt nöjd med mitt val av organisation! Hoppas det känns likadant efter året.
 
Nu under året före utbytet har det kommit flera brev med information som har varit riktigt bra, däribland studenthandboken och all information inför visumansökan där de dessutom hade skrivit ut bilder så man såg exakt hur allt skulle fyllas i. Och nu var det alltså dags för det sista brevet före avresa, känns otroligt konstigt!
 
Det innehöll i alla fall en studenthandbok för föräldrar, försäkringsinformation, ett dokument där man ska översätta sitt senaste betyg samt en resemanual. Efter att ha läst den känner jag mig ännu mer nervös inför resan, jag är inte särskilt flygvan och att då ta sig över hela atlanten helt själv är verkligen en utmaning! Men tror det kommer gå bra, YFU förklarar väldigt noga i manualen hur säkerhets- och visumkontroller går till samt vilka papper som är viktigt att ha med sig på resan osv. Men vet ändå att jag kommer vara otroligt nervös den 6 augusti när det äntligen är min tur att gå på planet mot mitt äventyr. Bara 28 dagar kvar nu, hur stört?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0