En månad kvar

Nu är det en månad kvar tills jag lämnar lilla landet lagom. En månad tills jag står på flygplatsen och ska säga hejdå till min underbara familj. En månad kvar med mina fina vänner.
 
Har lite blandade känslor inför den månaden som är kvar faktiskt. På ett sätt vill jag bara att den 6 augusti ska komma så snart som möjligt så jag kan få sätta mig på planet och dra iväg, men samtidigt vill jag att tiden ska gå långsamt så jag kan få mer tid tillsammans med mina vänner och min familj. Men tagget är nog det som tar över! Har längtat efter det här i över två år, jobbat och slitit som en idiot och levt på i princip ingenting en del månader för att då ihop till det här. Och nu är det bara en månad kvar. En månad?! Det är ju ingenting liksom!
 
Att säga hejdå till alla här hemma kommer bli tufft, men jag vet att min familj och mina äkta vänner kommer finnas kvar när jag kommer hem igen. Att vara utan dem ett år är så värt när man tänker på vad jag kommer få vara med om! Jag kommer få bo ett helt år i USA, i ett land jag aldrig har varit i och i en familj jag aldrig har träffat. Jag kommer gå i en stor skola med helt andra regler än jag är van vid och jag kommer få prata engelska hela dagarna. Jag kommer få gå på footballgames och andra skolmatcher samt uppleva thanksgiving, homecoming, prom, graduation och massa annat. Får ofta frågan om det är verkligen är värt att ta studenten ett år senare, och jag känner redan att svaret är JA! Bara kolla på det jag får i stället, vad gör då ett år längre i svenska skolan?
 
Tagget har under de här månaderna gått väldigt mycket upp och ner, ofta har jag funderat på vad jag verkligen håller på med. Varför ska jag lämna tryggheten och allt här hemma för att ge mig iväg till det okända på andra sidan atlanten? Men det är just det som är grejen, att utmana sig själv. Att få vara med om något helt nytt och stå på egna ben utan den tryggheten man är van vid här hemma. Det här året kommer ge mig så otroligt mycket, både när det gäller upplevelser men också hur jag utvecklas som person. Och jag är galet taggad på allt vad det här året kommer innebära!
 
Så trots att tagget som sagt går väldigt mycket upp och ner så är jag just nu galet taggad! Ska njuta till fullo av tiden jag har kvar här hemma innan jag sätter mig på det där planet som kommer ta mig till andra sidan av atlanten. Är så taggad på att få börja mitt äventyr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0