Distrikten i USA

 
Eftersom jag var inne lite på det där med placering igår tänkte jag visa lite hur det fungerar med YFU.
När YFU Sverige skickar mina papper till USA så hamnar de i ett av de distrikten ni ser ovanför. Jag har ingen aning om vilket distrikt mina papper är i, så jag har ingen aning om vart jag kommer hamna! Skulle kunna mejla dom och fråga egentligen, men gillar tanken om att jag verkligen inte har någon som helst aning om vart jag kan hamna.
 
Jag vet faktiskt inte varför områdena är så olika stora. Det röda som kallas Horizon är ju betydligt fler delstater än Founder´s som är det gula. Kan ju ha något med antalet värdfamiljer eller något i området.
Har faktiskt inte något speciellt ställe där jag verkligen vill hamna, men jag hoppas att mina papper har hamnat i det röda området. Mest för att då kan man hamna i allt från Hawaii, Californien och Texas till Colorado, Alaska och Washington. Jag har aldrig varit i USA innan, så jag har ju ingen erfarenhet från någon av staterna. Men känner att Californien och Florida kan man få se när man är på semester, så jag vill se något av det vardagliga livet i USA som man inte får uppleva annars. Så länge jag inte hamnar i Alaska är det lugnt för mig, haha! Är av någon anledning lite taggad på Colorado eller Utah, vet inte varför egentligen.
 
Pappa är helt övertygad om att jag kommer hamna i Alaska, han kör stenhårt på det. Mamma tycker att det vore kul om jag hamnade i Oklahoma eftersom hon gick ett år på college där. Men som sagt, för mig spelar det inte så stor roll VART jag hamnar. Så länge familjen och skolan är bra kan man nog få ett toppenår oavsett vart man hamnar.
 
Har ni någon såndär speciell stat där ni hoppas på att hamna?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med dig! Jag vill hamna på något udda ställe dit man inte skulle åkt på semester, men som ändå är fint :) Själv är jag lite smårädd för Utah, mest för att jag har fått för mig att mormoner är konstiga men vad vet jag haha! DET BLIR SÄKERT JÄTTEBRA VART VI ÄN HAMNAR! Jag vet däremot varför distrikten är olika stora för jag frågade Sandra det och det är helt enkelt som du sa att det finns olika många värdfamiljer i de olika områdena. YFU startades tydligen i Michigan (eller om det var Indiana...) så därför har YFU många värdfamiljer i just det gula området, och därför är det så litet ;) Kram

Svar: Mormoner ÄR konstiga, men det kanske är jag som kristen som tycker det angående deras tro. Och eftersom det står i mina papper att jag är Baptist (frikyrkomänniska) så kommer jag förhoppningsvis inte hamna hos mormoner :) Min kompis som var iväg förra året fick tacka nej till en mormonfamilj, just för att han är kristen. Hoppas det blir likadant för mig :) Men många amerikanare är ju dock mormoner... Det är så med distrikten alltså? Haha ganska bra gissat av mig då ;) kram!
Sara Tyngel

2013-01-14 @ 21:40:18
URL: http://americaemma.blogg.se
Postat av: Frida

Jag skulle oxå vilja hamna i någon av de "röda" staterna, varför har jag ingen aning om, den sidan av landet känns coolare enligt mig;) jag har precis oxå skaffat blogg och far 13/14, länkbyte? :D

2013-01-14 @ 22:52:15
URL: http://fridaintheus.blogg.se
Postat av: Julia med ett smile på läpparna!

Jag skulle helt ta dem röda zonerna eftersom det är som sagt (som du säger) mer vardagligt och inget semester val eller något sånt så... ja :)

2014-05-10 @ 23:11:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0