Söndagens händelser

Lösningen om man bara har en stående bild lol ;)
 
Så var även den här helgen över och det är dags för skola imorgon, helgerna går verkligen alldeles för fort. Skolan är roligare här men det betyder tyvärr inte att det är lättare att gå upp på morgonen! Solen har ju typ inte ens gått upp när första lektionen är slut.
 
Dagen började i alla fall med practice, åkte upp till skolan för att springa ute i kylan av någon konstig anledning. Ibland undrar jag varför jag gör det frivilligt! Vi sprang i alla fall med de andra xc människorna som var där vilket var Marah, Jake, Brennan och Jimmy, och efter den springturen kände jag mest för att lägga mig ner och dö. Vi kan väl säga såhär, Marah satte nytt skolrekord i år och kom på 30:e plats i states, Brennan är vår näst snabbaste löpare och både Jake och Jimmy springer varsity. Så ja, de springer fort även på distance-runs! Vi var nästan uppe i min race-pace hela tiden men jag hängde på hela rundan i alla fall även om jag var helt slut efteråt. Kul att springa med Jake, Brennan och Jimmy iaf då vi inte brukar göra det, sjukt goa killar det där!
 
När vi kom hem så blev det dusch och slappande innan jag smsade Marah för att se om hon ville hitta på något och då bestämde vi för att åka till Menchie´s för frozen youghurt. Har aldrig varit på Menchie´s innan då det ligger lite längre bort men det var värt åkturen, finns helt seriöst inget som slår foyo! Efter att vi hade ätit klart åkte vi till Walmart då Marah behövde fixa en födelsedagspresent och då passade jag på att fixa smink och lite annat som håller på att ta slut för mig. Tror inte jag har nämnt Marah så mycket i bloggen innan, hon är senior och är precis som jag en av de få seniors som är födda 95 och alltså är 18. Hon är inte riktigt med i laget då hon bara kom de sista tre veckorna och sprang våra viktigaste race för att kunna kvalificera sig till states men vi räknar henne som lagmedlem ändå, hon är egentligen en grym simmare samt att hon kör track under våren. Har suttit bredvid henne i engelskan fram till vi bytte platser nu i veckan och hon är en riktigt go tjej!  
 
Resten av kvällen har ägnats åt att fixa en julklapp till mamma, fixa Eddies bilder till yearbook samt se några avsnitt av One Tree Hill. Ganska bra avslut på söndagen med andra ord!
Nu blir det sängen för min del, hoppas ni hade en grym helg vänner. Pussar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle hemskt gärna vilja åka som utbytesstudent i ett år men jag är så himla orolig att jag inte kommer klara av språket. Hur pass duktig måste man vara i engelska för att klara av det?

Svar: Har skrivit ett inlägg om det :)
Sara Tyngel

2013-12-09 @ 08:04:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0