Julfest + Konsert

Jag och Amanda på vår förra konsert
 
Alltså den här helgen har verkligen gått i ett och jag vill mest lägga mig ner och sova en vecka i streck!
 
Vaknade upp vid tiotiden i morse och åkte då själv upp till skolan för practice samt för att hämta min musik till konserten vi hade på kvällen. Var bara jag som var där när jag kom dit vid tjugo över 10 så sprang bara 20min på the indoortrack innan jag och coach Z gick ner till the choir-room för att hämta min folder med musiken. Det vara bara ett problem - min folder var inte där. Mr Moses hade nämligen tagit ut dem då han såg att flera av oss hade glömt kvar dom i skolan och tog med dom direkt till kyrkan på kvällen. Vid klockan 11 kom Jake och Brennan till skolan då de skulle springa så jag snackade med dom ett tag innan jag var tvungen att åka hem och göra mig i ordning.
 
Kvart över 12 var det nämligen dags att åka till en julfest, den här gången med Tonys sida av släkten. Var riktigt segt faktiskt, bestod mest av att gå runt och hälsa på folk jag glömde bort namnet på direkt och svara på frågan "how do you like it so far?" ca 100 gånger. Annars satt vi mest vid bord och lyssnade på när olika delar av släkten berättade om vad som hade hänt i deras familj under året, en del släktingar träffar de nämligen bara på den här festen varje år så då uppdaterar de varandra med alla händelser.
 
Klockan 4 var jag i alla fall ombytt och klar så då åkte jag, Lisa och grandma till Gross Pointe och kyrkan där vi skulle ha konsert med varsity-körerna och ett brass-band. Kyrkan var asfin och konserten gick riktigt bra så det var en bra kväll helt enkelt! Kom hem strax efter tio och nu är jag d ö d. Det har vräkt ner snö hela helgen men nu lagom till kvällen slutade det ju såklart så lär tyvärr inte bli någon snowday imorgon, hade behövt det annars så jag kunde få chansen att sova ut. Men i stället blir det först skola som vanligt och därefter rehearsal till 17.30 för konserten vi har med choir på torsdag. Det är bara att köra med andra ord!
 
Ledsen för tråkig uppdatering i helgen, har som ni märker haft ganska så fullt upp. Är ganska körigt i veckan också men lite roligare inlägg ska jag väl lyckas få in, har lite på gång som jag gärna vill få upp i bloggen. Hoppas ni har haft en grym helg vänner, pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0