Inspelning + Skjutsning + Rehearsal

Det var verkligen riktigt tufft att komma upp till skolan imorse, kom inte upp ur sängen förräns 20 minuter innan vi behövde åka. Tur att hur man än ser ut här så är man aldrig den som är mest nedklädd, finns ju folk som i princip bara rullar ur sängen på morgonen och sedan går till skolan i precis samma kläder som de sov i.
 
Dagen gick snabbt i alla fall, fick våra nya sidor i yearbook och jag har hand om Freshmen och JV Volleyboll så det är bara att börja leta bilder och information till det. Svårare när man inte är med i sporten själv och vet vad som händer på bilderna men det ska nog gå att fixa ändå! I Choir fick vi en ny låt som vi måste kunna så vi kan spela in den på torsdag, en hel del jobb framöver där alltså. Resten av dagen flöt smidigt utan att något alltför spännande hände, kul med finaste vännerna på lunchen som vanligt och satt och led igenom hela engelskalektionen även det precis som vanligt.
 
Efter skolan så gick jag inte till practice (vilket jag väl hade hunnit egentligen men jag orkade verkligen inte) utan jag satt med några choirvänner i the choir-room då det var dags att spela in första låtarna till skivan vi ska göra. Mr Moses lyckades fixa låtar till hela kören och sen har han delat upp låtarna så alla får varsin del att sjunga solo och sedan har vi två låtar som vi ska spela in på lektionstid tillsammans med hela kören. Tror alla fyra körerna kommer spela in och sedan är det vi i varsity körerna som får sjunga solo. Jag sjunger i Joy to the World och även om vi som sjöng den låter väldigt olika (svårt för de som var bottom altos att sjunga en så pass hög låt) tror jag den kommer bli helt okej i alla fall. Jag är nöjd med min del och det ska bli kul att höra hur skivan blir i slutändan!
 
Efter inspelningen var klar hade jag dock ett problem, vi var sista gruppen och ingen i min grupp kunde ge mig skjuts hem och min värdfamilj var inte hemma då Michael hade match. Smsade Brennan som tack och lov var urgullig och kom och hämtade upp mig då han ändå var ute och åkte (köpte Slurpees, som vanligt) så jag lyckades få skjuts hem. Verkligen sjukt jobbigt hur man är beroende av skjuts överallt här, går inte ta sig någonstans utan bil! Kom i alla fall hem och hann då bara äta och göra lite på min US History läxa (ända ämnet där jag har läxor i princip) och sedan var det dags att åka tillbaka till skolan för rehearsal. Hade samma problem med skjuts här men lyckades tack och lov lösa det till slut efter mycket smsande till folk i castet. Kommer helt seriöst aldrig klaga på Jönköpings bussar igen när jag kommer hem, dom är ganska bra ändå!
 
Kom hem vid halv 9 och har ägnat kvällen åt plugg samt tv-tittande med värdfamiljen. Nu har jag precis sett färdigt dagens avsnitt av julkalendern och tänkte ta och gå och lägga mig så kanske det är lite lättare att komma upp i morgon. Har börjat kolla lite på frågorna jag har fått in, får nog nästan dela upp svaren på två inlägg om ni ska orka läsa igenom alla svar. Hoppas ni har haft en grym dag vänner, pussar!
 
Instagrambild på granen, heter @saratyngel om ni vill kolla in mig där!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Finns det inte bussar, tåg eller tunnelbanor? :o

Svar: Inte i en vanlig stad som den här, det finns bara i typ Chicago och New York osv. Finns tydligen någon typ av buss som går här någonstans men jag har aldrig sett den och det är typ folk man helst inte vill stöta på som åker den så håller mig helst ifrån den ;)
Sara Tyngel

2013-12-03 @ 08:43:50
URL: http://nathalieds.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0