Downtown Rochester

Ledsen för bildkvalitén igen, I´m working on it!

Lyckades på något sätt ta mig ur sängen vid klockan halv 11 i morse för att åka iväg till skolan för practice. Sprang en långsam runda ute i snön med Lauren och Monica, sedan blev det sprints på the indoortrack samt abs innan vi åkte hem igen och då blev den en dusch innan jag la mig i sängen igen och tog en två timmar lång nap. Sjukt skönt verkligen!
 
Sedan åkte vi tillsammans med några mostrar och kusiner ner till downtown Rochester för att titta på julbelysningen som jag pratade om att vi såg när vi var ute med limon. Riktigt häftigt var det som ni kan se, varje byggnad hade olika färger på sin belysning och det var verkligen sjukt fint! Vi åt på en riktigt amerikansk diner innan vi åkte hem till oss för att spela lite spel.
 
Då både jag och Lauren hade tagit en lång nap mitt på dagen var vi inte särskilt trötta så vid midnatt satte vi igång en film som vi nyss såg klart och nu sitter jag här och skriver ett blogginlägg till er i stället för att få extra skönhetssömn, känner mig väldigt snäll. Hoppas på att få sova ut imorgon då jag för en gångs skull inte ska till practice men kusinerna på 8 och 10 sover här så är väl tveksamt om man får det. Ska försöka sova så länge jag kan i alla fall! Godmorgon Sverige, hoppas ni får en grym dag!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hej!
Jag vill åka nästa år och ska snart på olika möten med olika organisationer. Vilken organisation åkte du med?
Vad ansåg dina föräldrar om att du ville åka på ett utbytes år? Hur fick de reda på all den informationen som de kände att de behövde?
Vad är det bästa/sämsta med att bo i USA?
Vad ska man tänka på när man väljer organisation?
Jag är ''elitidrottare'' också, och har därför ''sökt'' till Universal Players. Har du hört eller vet något om den organisationen?
Hur gjorde du innan du åkte i väg? Hur tog du farväl av alla? Vad packade du med dig till USA? Tog du med dig något till din värdfamilj?
Hur var intervjun? Vad borde man tänka på? Hur bra behöver man vara på engelska? Vad ställer de i princip för frågor?
Har du någon sida eller liknande (förutom din blogg ;) ) som du tycker man borde läsa innan man gör sitt val?
Borde man tänka på något som man oftast inte tänker på?

Nu blev det väldigt många frågor som inte är i ordning och jag ursäktar detta, men jag är väldigt tankspridd gällande detta!
Tack på förhand och ha det bra! Kram :)

Svar: Haha oj det var många frågor! Kan ta upp det i ett inlägg så det blir lite lättare för mig att svara på och lättare för dig att läsa :)
Sara Tyngel

2013-12-27 @ 13:57:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0