Christmas Day

 
Så var det då dags för juldagen, dagen då man firar jul på riktigt här i USA. Klockan 9.30 kom jag upp ur sängen och när jag kom ner så var det tre enorma högar med paket på golvet i vardagsrummet, paketen i varje hög hade olika papper så man skulle se vems som var vems och det var verkligen stört mycket paket! Jag hade dessutom inte önskat mig något över huvud taget egentligen så jag blev otroligt glad och min värdfamilj är verkligen sjukt gullig som köpte så mycket julklappar till mig! I min hög fanns dessutom en del paket från Sverige som kom förra veckan på posten och som har legat under granen sedan dess.
 
Vi började i alla fall med att kolla innehållet i våra julstrumpor och som ni ser på bilden var den fylld med allt möjligt! Godis, mobilladdare och hörlurar, tuggummi, hårband, tofsar samt presentkort på Starbucks och Slurpees.
 
Sedan gick vi vidare till våra högar med paket, jag, Michael och Lauren öppnade våra först och i stället för att alla öppnade på en gång så tog vi en person med ett paket i taget vilket gjorde att öppningen tog ett tag. Men det var riktigt mysigt att sitta på golvet i julpyjamasarna som vi hade fått dagen innan och öppna på paket på morgonen! Innehållet i mina paket ser ni på bilderna ovan även om alla saker jag fick inte kom med. Var en hel del kläder och träningskläder, böcker, filmer, underkläder, två par converse, parfym, svenskt godis och lite annat. Mamma och pappa hade dessutom skickat en marsipangris haha, ser fram emot att smaka den imorgon!
 
Efter paketöppningen och god frukost så gjorde vi oss i ordning och åkte bort till aunt Maria´s (Tony´s systers) hus för att fira med den sidan av släkten. Det blev en hel del mat, kortspel, ännu mer julklappar samt en Just Dance turnering som jag faktiskt lyckades vinna! Fick flera fina grejer samt pengar av flera släktingar, blev väldigt glad över det jag fick faktiskt. Efter julklappsutdelningen så lärde jag även den här sidan av släkten att dansa till små grodorna och fy vad roligt det såg ut när vi hoppade runt nere i källaren!
 
Vid halv 10 så var det dags att lämna och jag som då var väldigt trött såg fram emot att komma hem och kanske se någon film innan det var dags att sova men nej, då åkte vi vidare till aunt Marie-Joe´s hus för att träffa den sidan av släkten lite grann igen. Jag satt dock och halvsov vid köksbordet hela besöket för fy vad trött jag var, vet inte vad det här landet gör med mig men jag är trött hela tiden och skulle väl egentligen behöva typ en vecka att bara sova och ta det lugnt men det har jag inte tid med.
 
Nu är klockan snart 1 på natten och det är äntligen dags för mig att sova, ska upp för practice imorgon klockan 11 och senare på dagen tror jag vi ska till Rochester för att titta på julbelysningen så det blir nog en bra dag! Då det ju faktiskt är annandags morgon hemma i Sverige måste jag ju också skicka ett GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN till min älskade farfar, jag älskar och saknar dig, hoppas du får en grym dag hemma i Svealandet! Nej nu kallar sängen, puss och kram till er där hemma!

Kommentarer
Postat av: joanna

sökte du några stipendier? om ja, vilka då? :)

2013-12-26 @ 18:54:35
URL: http://joanna.devote.se
Postat av: Anonym

snälla svara på mina frågor :)

Hur kändes det i början?
Är det mycket snygga killar?
Är det roliga fester?
Är high school som det är i alla filmer?

2013-12-26 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0