Uppskrapade ben och Utbyteshäng

Träningen idag slutade med att mitt högerben fick smaka ganska ordentligt på asfalten. Skrapade i princip upp halva smalbenet på ett otroligt vackert sätt, blev inte djupt men det ser inte så vackert ut och det svider ganska ordentligt. Hoppas bara på att det inte blir några ärr från det, annars är det lugnt!
 
Dagens planer då, om ca en halvtimme kommer min svenska utbytesvän Josefine och hennes värdpappa och hämtar upp mig och sen ska vi åka hem till henne. Jag träffade Josefine på Pre Departure Orientation i Sverige i juni, och hon fick sin placering sista dagen på campet. När hon sa att hon skrek till mig att hon hade fått placering och att det var i Michigan (vi visste sedan innan att det var Michigan eller Indiana då vi var i samma distrikt) bad jag att få kolla på hennes mejl och vad ser jag, jo att hon ska bo i samma stad som jag och gå på min grannskola! Vad är oddsen liksom?? Så hon bor faktiskt bara ca 10 minuter härifrån, och anledningen till att hon går på Chippewa Valley och inte Dakota är att hennes värdmamma jobbar på Chippewa och har hand om utbytesstudenterna där. Ganska skönt att vi går på olika skolor faktiskt men samtidigt gött att ha någon i närheten som man kan snacka med och som går igenom samma sak. Chippewa är Dakotas största rival när det gäller allt och skolorna möts i princip alla sporter så vi lär väl se på Football-matcher och sånt senare i höst!
Planen var från början att vi skulle bada i deras pool men det är nog ingen bra idé med tanke på hur mitt ben ser ut så vi kommer nog mest chilla och snacka, ska bli skönt att snacka lite svenska med någon som förstår hur allting är. Josefine har dessutom bara varit här i 5 dagar så hon har inte hunnit lära känna några kompisar eller så än.
 
Imorgon har vi race på eftermiddagen, hoppas på en ännu bättre tid än i lördags då banan ska vara betydligt lättare, får se om jag lyckas med det. Men nu måste jag göra mig i ordning så jag är klar när Josefine kommer, pussar!
 
Dakotas JV Cross Country lag på racet i lördags, tjejerna innerst i grönt och killarna i blått. Och jag hade lite tråkigt, därav redigeringen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0