First XC practice

Slappade större delen av dagen idag, var regn och åska ute så var perfekt väder för det. Skypeade lite mer än två timmar med Evelina och Lydia, saknar dom där tjejerna något enormt!
 
Vid klockan sex var det sedan dags för att gå bort till xc coachens hus för min första xc practice. Säsongen har inte riktigt dragit igång än så hela laget var inte där, men dom som var där var otroligt trevliga! Träffade flera stycken jag tror att jag kommer komma riktigt bra överrens med vilket känns väldigt skönt då jag verkligen har saknat att ha folk att hänga med. Om man lägger ihop uppvärmningen och rundan jag sprang blev det 3 miles vilket är 4,8km. Jag sprang inte riktigt så långt som de andra i laget (alla sprang i princip olika distanser) eftersom jag inte har sprungit så mycket i sommar och inte riktigt är van vid den värmen de har här. Men det jag sprang gick bra så kan nog snart öka ut distansen. De riktiga träningarna drar igång på onsdag och då är det träning klockan 8.00 varje vardag fram till skolan börjar, slut på sovmorgon för det här lovet med andra ord! Önskar verkligen att jag hade sprungit mer nu i sommar så jag var mer förberedd på det här, men med all träning kommer jag nog få upp konditionen ganska snart hoppas jag.
 
Imorgon ska jag först in till skolan för att träffa kör-läraren och göra min audition för att få komma med i varsitykören (hoppas verkligen att det går bra!) och sedan ska vi träffa the school counselor och välja mina klasser. Sedan blir det xc practice igen på kvällen, bara att köra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0