Dakota High School

Idag var vi alltså i skolan för att träffa Mr Moses, körläraren, och för att välja mina klasser för året. Min audition för Mr Moses gick bra och jag kom med i Womens Varsity Choir, en av skolans två varsity körer. Mr Moses var astrevlig och verkar väldigt härlig så tror hans lektioner kommer bli riktigt roliga!
Sen gick vi till the school counselor för att fixa mitt schema och välja klasser. Alla vi mötte i skolan var så otroligt trevliga, stor skillnad mot en del folk man träffade i min svenska skola. Fick i all fall klasserna jag ville ha plus dom jag behövde så tror skolan här kommer bli riktigt bra. Såhär ser det ut för er som undrar:
 
1st period: US History 1 (Photography 2 second semester)
2nd period: Yearbook (bara seniors)
3rd period: Womens Varsity Choir
4th period: History Motivation (mest för att jag behövde en klass till, kan återkomma med vad den går ut på)
5th period: English 12 (seniors engelskaklass, får se om den är för svår eller om jag klarar den)
6th period: Algebra 2 (för att hålla igång matten inför trean)
 
Tror det kan bli riktigt bra som sagt! Och sen blir det då Cross Country som sport, jag kommer ha fullt upp sen när skolan kommer igång. På tal om xc så ska jag med laget på ett camp 16-22 augusti (vi åker alltså på fredag och jag fick reda på detta igår) vilket jag tror kommer bli riktigt kul, i alla fall efter ha hört dom andra berätta om tidigare år. Bra sätt att komma in i laget och lära känna kompisar också! På grund av detta åkte jag och Gigi runt och köpte lite mer träningskläder efter mötet i skolan, kommer behöva det om jag ska träna varje dag. Men nu har jag nog så jag klarar mig ett tag i alla fall!
Nu kommer snart min area rep. Denise hit för att se hur jag har det och sen blir det xc träning senare ikväll.
 
Lite bilder från skolan, var väldigt dåligt ljus där inne så var lite svårt att fota där men ni ser lite iaf! Borden är från cafeterian där man har lunch.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad för sorts sånger är det man sjunger i skolan choir? Är det som en glee club? :)

Svar: Min skola har flera typer av körer, en Concert Choir som man inte behöver göra auditions till, mixed varsity och womens varsity som man måste göra audition för och sen show Choir som är efter skolan. Show Choir är precis som i Glee med sång o dans och tävlingar och sådär, det är auditions till den och sen var tyvärr lång kö för att komma med i den annars hade det varit askul! Hur varsity körerna fungerar har jag faktiskt inte riktigt koll på, kan återkomma med det när skolan börjar och jag har haft några lektioner! Hojta gärna till lite senare i höst om du fortfarande undrar så ska jag nog kunna svara då :)
Sara Tyngel

2013-08-14 @ 21:43:49
URL: http://louiseintheus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0