Cross Country Camp

Några sjukt lökiga mobilbilder från veckan, den längst till höger på vinnarna i minigolf är verkligen hemsk! Men här ser ni några av människorna jag har hängt med i veckan i alla fall.
 
Hemma efter en helt grym vecka på XC camp. Otroligt glad att jag gick med i det här laget, så otroligt goa människor och väldigt härliga coacher! Bilder kommer när Sarah har lagt upp dom på facebook, ville inte släpa med mig systemen ut i skogen, och sen ska jag även se om jag kan få tag på några av coach Timpas bilder någonstans. Måste köpa en vanlig digitalkamera som är smidigare att ta med sig så jag kan börja fota lite mer! Ser att läsarantalet har sjunkit lite under veckan men förhoppningsvis hittar ni väl tillbaka nu när jag är tillbaks!
 
Vad har vi då gjort under veckan? Jag har bland annat sprungit mitt första race som var på 5km. Dock inget riktigt High School-meet utan ett så kallat street race i en stad i närheten av campet med lite allt möjligt folk. Kul upplevelse dock, och så härlig lagkänsla när alla i laget hejar på en! Vi har sedan under tiden på campet haft träning två gånger om dagen i olika former. Vi har sprungit varje gång men det har varit lite olika typer av löpning osv. Vi som var lite nyare i laget fick köra lite lugnare än de som har kört ett tag (en del seniors har ju sprungit i fyra år) och vi hoppade över någon morgonträning för att låta benen vila lite. Morgonträningen var klockan 7 varje morgon så ingen sovmorgon där inte, och sen sprang vi runt 4 på eftermiddagen när det var som varmast. Känner dock sjukt stor skillnad i löpningen efter denna veckan och jag ser fram emot att se hur formen kommer vara i slutet av säsongen! Första riktiga meetet är redan på lördag, ska bli otroligt kul även om banan tydligen innehåller en mördarbacke som alla har pratat om hela veckan. Vi avslutade campet idag med en over distance-run vilket gick ut på att man ska springa längre än man har gjort under hela säsongen. Jag körde bara 4miles då min höft har krånglat lite i veckan men de 6,4km jag sprang kändes riktigt bra! De körde ut oss med bilarna (vi sprang tillsammans med en annan skola som också hade camp där måndag-torsdag) och släppte av oss vid olika distanser ute i skogen och sen fick vi springa tillbaka. Folk sprang mellan 4-11miles, vilket är mellan 6,4 och 17,6km.
 
Utöver att springa har vi haft en vatten-olympiad med den andra skolan  och jag blev även utsedd till champion i gaga-ball, sen vi har badat, haft bonfires varje kväll, spelat minigolf, fått hundratals myggbett och en massa annat kul. Gjorde bland annat min första tiedye tröja en kväll och har fått mina första riktiga xc tröjor, nu känns man verkligen som en del i laget!
 
Eftersom det här inlägget redan är på väg att bli riktigt långt kan jag lika gärna passa på att ägna ett litet stycke av det här inlägget till maten vi fick på lägret. Känner mig riktigt amerikaniserad efter den här veckan! Har ätit min första riktiga smore (så stört gott!!!), pop tart, brownie, peanutbutter & jelly sandwich och slurpee. Noah köpte även en påse med Swedish Fish till mig så jag fick prova dem, varför det heter Swedish Fish när vi inte ens har dem i Sverige vet jag inte men goda var dom! Sen var det äkta amerikansk frukost efter träningen varje morgon med bacon, ägg och hela köret, dagens godaste måltid!
Bjöd hela laget på djungelvrål under filmkvällen vi hade, roligaste reaktionerna någonsin! Alla blivande utbytesstudenter, ta med er djungelvrål! Amerikanarna har inte sådant salt godis och är alltså inte vana vid den smaken, vilket gör reaktionerna väldigt roliga. Har fler påsar så kommer kunna bjuda fler folk under året.
 
En grej jag verkligen har märkt under den här veckan är att man som utbytesstudent får väldigt mycket uppmärksamhet, både från killar och tjejer, vilket jag inte riktigt är van vid. Men det är kul och det gör att man lättare kommer in i allt! Att jag under denna veckan enbart har varit omringad av engelska och inte haft tillgång till någon svenska över huvud taget gör att min engelska har blivit märkbart bättre under den här veckan vilket är väldigt skönt. Har en accent som alla i laget har väldigt roligt åt dock, men så blir det om man är svensk! Tänker dessutom nästan mer på engelska än på svenska nu.
 
Imorgon är det practice klockan 8 och sen 10-15 har jag Choir camp vilket ska bli väldigt kul, skoj att lära känna ännu mer folk innan skolan börjar! Nu blev det här inlägget väldigt långt och jag ska se till att få lite träningskläder i tvätten och sen bara slappa resten av kvällen. Pussar!
 
Det här inlägget skulle publicerats igår men jag somnade visst ifrån det så vi kör på ett nattinlägg i stället, eller ja, morgon för er del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0