Tuberkulostest

Är nu hemma från vårdcentralen där jag har gjort tuberkulostestet.
Det går till så att de sprutar in lite vätska under huden, typ bara 1.2 ml eller något, så det blir en liten knöl under huden. Sedan ska man dit tre dagar senare och läsa av det. Antingen blev det en stor eller liten reaktion, men jag kommer inte ihåg vilket av det som var bra, haha!
 
330 kr kostade det, 150 kr i besöksavgift och 180 kr för själva testet. Besöksavgiften kan nog variera från olika landsting, men kostnaden för testet borde vara det samma. Ni har en ungefärlig summa att gå på i alla fall!
 
Så på torsdag ska jag dit och läsa av testet, och då ska jag samtidigt ta andra hepatit A och B sprutan.
Usch, hatar nålar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0