"Jag hatar folk som bara sticker iväg ett år sådär"

Så här fint uttryckte sig min kompis Jonatan för någon vecka sen. Vi satt och pratade om att Lydia skulle ha en utbytesstudent från Frankrike hos sig i en vecka och att hon sedan skulle dit i höst.

Konversationen löd väll ungefär så här:
Jonatan: Men du ska väll inte va borta länge va?
Lydia: Nej, det är bara en vecka.
Jonatan: Bra! Jag hatar folk som bara sticker iväg ett år sådär!

Haha jag är ledsen Jonatan, men jag kommer snart vara en av de personerna som du hatar!
Det känns alltid så konstigt när sånt här kommer upp, för i princip ingen av mina kompisar vet att jag ska iväg om ett år. De jag umgås med i klassen och några andra vet, men mina barndomskompisar som jag har umgåtts med sedan jag var lite har ingen aning. Det känns så otroligt konstigt.

Anledningen till detta är att jag ska betala allt själv, och jag vill se att jag verkligen får ihop pengarna innan jag säger något säkert till någon. Summan på kontot växer stadigt varje månad, men bara organisationsavgiften på 68 900kr är svår att få ihop. Sen tillkommer övriga avgifter på det. Men det här är min dröm, och jag ska uppnå den på något sätt! Jag ska kämpa, och får jag offra några saker på vägen så är det värt det. För jag vet vart jag vill, och jag ska komma dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0