Go with the wind

Imorgon är det dags för en av de största höjdpunkterna den här sommaren, och det här året. Det är dags för scoutlägret Medvind 2012! Jag är så otroligt taggad, åååååååå vad bra det kommer bli!
 
De flesta förstår inte vitsen med att sova i militärtält, laga mat över öppen eld, gå på spårning, bygga sina egna kök, vara ute dygnet runt (i vad som verkar bli riktigt dåligt väder). Men det är just det som allting handlar om, det har sin charm att bygga sina egna kök där man sedan lagar sin egen mat över en egen eld som man själv har byggt upp. Som ledarscout får man gå på grymma ledarscoutsträffar där man träffar grymma människor. I år är det dessutom storläger, något som inträffar vart åttonde år. Mitt första läger var storläger, Mersmak 2005, och nu är det alltså dags igen. Nu är jag ledarscout, och känner mer folk från runt om i Sverige som kommer komma till detta lägret. Personer som man bara träffar vid några få tillfällen varje år, om ens det. Och det kommer bli så sjukt bra, och jag är så galet taggad!
 
Vi får se hur täckningen är där ute mitt ute i ingenstans (jag vet inte ens själv vart vi ska, de va typ någonstans utanför Vetlanda tror jag..), är den bra kanske jag kan slänga in någon mobilblogg om blogg.se appen vill börja fungera igen. Annars får uppdateringen helt enkelt vänta en vecka.
 
Ni får ha det grymt, för det kommer jag ha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0