Tankar och förväntningar

Så, här kommer det! Lite tankar inför mitt utbytesår. Långt och rörigt, men ändå!
Creds till er som orkar läsa ;)
 
Igår åkte mina papper till USA. De kommer alltså börja leta familj till mig inom de närmsta veckorna. Fattar ni hur grymt det är?!? Jag kan knappt fatta att det här verkligen händer.
Ända sedan jag fick reda på att min mamma var iväg på ett år på college har jag vetat att jag någon gång ska plugga i USA. Har aldrig varit där själv, men ändå känt mig dragen till landet på något sätt. För några år sedan fick jag reda på att man kan åka som utbytesstudent till USA, och när jag fick veta att min kompis skulle åka iväg förra året blev jag ännu mer taggad på det. Förra sommaren bestämde jag mig. Jag ska åka iväg som utbytesstudent! Mina föräldrar har inte råd att betala hela kostnaden för att åka iväg, och det är därför jag jobbar häcken av mig varje vecka. Men jag vet att det kommer vara så sjukt värt det när jag står på flygplatsen, redo för ett grymt år!
 
Jag vet att man inte ska ha några förväntningar inför året, men det är otroligt svårt ska jag säga! Har de senaste åren nördat utbytesbloggar och har lusläst allt som går att komma över när det gäller utbytesår (det är sant, fråga vad som helst så har jag svaret. sån nörd är jag). Man får lätt en bild över hur man tänker att det ska vara. Men jag försöker skjuta det åt sidan och bara låta det bli som det blir. Alla får så otroligt olika år, så man kan inte veta hur det blir i förväg.
 
Men under intervjun fick man svara lite på hur man helst ville att ens värdfamilj ska se ut. Och det är väll det kan går omkring och funderar på mest. Hur kommer min familj se ut? Vart kommer ja bo? Hur stor kommer skolan vara?
Under intervjun sa jag i alla fall att jag vill helst bo med både en mamma och en pappa, och jag vill ha värdsyskon. Det spelar egentligen ingen roll, men då jag har syskon här hemma skulle det kännas väldigt tomt och ensamt att inte ha några. Ålder spelar dock ingen roll, så länge de bor hemma. Sen vill jag hamna på en skola som inte är för stor så man blir en i mängden, men inte heller för liten så det inte finns några team och liknande. Vill såklart vara med i något lag, och hade varit grymt om man kunde komma med i ett volleyboll lag. Och ha kör om det finns. Men det är bara sådant man tänker på innan, det kommer inte spela någon roll när jag är där. Tror jag kommer få det bra hur familjen och skolan är. Men lite förhoppningar kan man väll få ha ändå??
 
Fram tills jag får min familj kommer jag fortsätta nörda bloggar. Jag läser bloggar från dom som var iväg för flera år sedan, kollar tillbaka på hur det var när dom fick värdfamilj och hur deras år var. Jag går in på random High Schools hemsidor och läser på om deras team, classes osv. (haha seriöst, det måste vara någon mer än jag och Emma som gör det? Någon blivande utbytesstudent som känner igen sig? som sagt, jag är en nörd. men har drömt om det här så sjukt länge, och nu kan jag knappt vänta tills jag får komma iväg!)
 
Rörigt inlägg det här, men så blir det när jag pratar om mina tankar inför utbytesåret. Är så taggad så allt bara kommer i en ända röra!
Någon som känner igen sig i det här tagget, röriga tankarna, förväntningarna, nördandet osv? Eller är det bara jag som är lite småkonstig? ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vilket bra inlägg! Jag känner igen mig i precis ALLT som du säger, det skulle kunna vara jag som skrev det! Haha såå precis likt :)

2012-12-13 @ 22:49:15
URL: http://americaemma.blogg.se
Postat av: Jennie

Du är inte den enda, känner igen mig så himla mycket i detta inlägg så det är inte sant! jag är galet taggad, men försöker ändå sätta det åt sidan för att inte få för höga förväntningar och för att året ska få bli som det blir helt enkelt! Men det är sååå svårt att sätta det åt sidan och inte tänka på hur det kommer bli, haha!

2012-12-16 @ 13:17:53
Postat av: Julia med ett smile på läpparna!

du har rätt. you are not alone! :)

2014-05-10 @ 22:01:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0