Dessert is stressed spelled backwards.

Åkte direkt till sommarstugan efter jobbet i fredags, där jag har varit till nu på förmiddagen. Hima härligt att bara vara där ute och koppla av! Men det var ingen lång avkoppling, för idag blir det jobb igen.
 
Sitter just nu och tänker med alla baksidor det finns med att vara utbytesstudenter. Under den här veckan har i princip alla mina kompisar hängt på antingen tonårslägret på Gullbranna eller Frizon. Vad har jag gjort? Jo, jobbat. I fredags skrev alla som inte redan hade gjort det FRIHET på twitter. När kan jag göra det? På söndag kväll, tre dagar innan skolan börjar. Samtidigt som jag vet att det är så otroligt värt det i slutet känns det just nu så himla segt och jobbigt. Jag vill också vara ledig, träffa kompisar och hitta på galna spontana saker. Men det kan jag inte. För jag jobbar. Jag längtar tills skolan börjar, för då kommer jag ha mer ledig tid att göra saker än vad jag har nu under sommaren. Det är ganska sjukt. Så just nu är jag inte direkt inne i någon tagg-period, snarare depp-period. Känner mig bara stressad över att skolan snart börjar och att jag i princip inte har haft någon ledig tid alls. Vilket jag hade behövt, med tanke på hur min höst kommer se ut.
 
Nu fick ni stå ut med ett depp-inlägg, vilket egentligen inte var tanken! Men livet som utbytis går upp och ner, och just nu är jag på ner delen. Men förhoppningsvis går det upp snart! Eller kanske ännu mer ner, för snart kommer papprena om alla sprutor. Men sen går det förhoppningsvis upp igen! Det lär ni märka. Nu ska jag försöka hinna göra något kul innan jag måste åka till jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0