Betalning, försäkring m.m

När jag kom hem från Grekland låg det ett kuvert från YFU och väntade på mig här hemma. Blir alltid lika glad när sådana brev dyker upp, det betyder att det händer någonting!
I det här kuvertet låg det information om betalningen för året och om den försäkringen som ingår när man åker med YFU. Summan man ska betala in till YFU är uppdelad på fyra delbetalningar, och jag ska betala in olika summor:
 
10% den 1 september
20% den 1 november
20% den 1 maj
50% den 1 juni
 
Så jag har ganska lång tid på mig mellan andra och tredje inbetalningen vilket känns bra, då har jag gott om tid på mig att få ihop de pengarna. Jobbigast kommer det bli att få ihop den sista inbetalningen, de andra klarar jag ganska lätt. När jag har fått all lön för sommaren är de två första redan klara, men det ska ju betalas läkarundersökningar och vaccinationer och sådant i höst med. Hur mycket pengar det blir varje avbetalning vill jag inte skriva ut, men vill ni veta det kan ni gå in på YFU´s hemsida och räkna ut det själva. Ni hittar hemsidan bland länkarna i menyn.
 
Så här långt är det alltså jag har kommit. När jag har betalat in första inbetalningen kommer jag få information om vaccinationer och läkarundersökningar och sådant, och sen i oktober i någon gång kommer själva papprena som ska fyllas i och skickas till USA.
Det är på gång nu, och jag är så otroligt taggad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0